kisah RHESUS negative.



ini adalah cerita susulan dari aku derma darah haritu

rupanya2, darah aku jenis A-
hospital aturkan appoinment utk sesi kaunseling,
mula2 macam blurr jugak la

then bila pergi,
rupanya2, rhesus -ve tu mcm bdan kita x boleh hasilkan antibody sndri,,
or lebih kurng begitulah

then, aku daftar jadi penderma darah tetap,
sbb darah aku sgt jarang dijumpai, 
doktor tu cakap, 3% je seluruh dunia yg darah nie

and aku pon x boleh derma sebarangn or terima darah sebarangn

nothin much, not to dangerous
just kalau korng belajar bio time f4, 
then u'll know that rhesus -ve nieakan ad komplikasi sikit bila mengandung, 
especially second child,


tapi dunia dah maju,
ada cara utk elakkan komplikasi tu kan?



Tengs for reading Peeps :)

No comments:

COPYRIGHT@segala yang ditulis adalah hak milik Mizsaxes-diary.blogspot