R.I.P Izzat Ahmad.

semalam..

 16 jun 2013, 
pukul 11.20 mlm, seorang kawan baik aku , meng kol. time tu aku tgh syok tgk cerita siam kat astro siam.
time meng kol, suara dia pon lemau semacam je, selalu kalau dia kol kemain bersemangat, aku pon jadi pelik, dah kenapa nie?

meng cakap, 
"fanit, taw x, izzat dah x de. dia meninggal time accident. ko bukak la fb tgk, "

SPEECHLESS. 
dicampur dgn x percaya. mmng jatuh terduduk. sangat x percaya.
mana mungkin someone macam izzat yang periang, ceria, dan baik boleh meninggal secara mendadak. 
baru je minggu lepas aku panggil dia chipsmore sbb dia selalu hilang. tapi kali nie, dia dah betul2 hilang.
x de lagi kat muka bumi nie. :'(

aku pon bukak fb. tgk2 mmng betul. hafifi ketua kelas aku post kt group praesto kata izzat dah x de. 
perasaan aku time tu, perghh gila terkejut. nasib x de lemah jantung je 

rasa x percaya masih lagi wujud. kalau boleh nak je someone bagi tawu, nie suma prank semata2, 

aku pon kol si adib, kawan baik izzat dan kawan baik aku kt matrik. someone who i really trust.

adib pon ckp izzat dah xde. aku pon mmng terpaksa terima kenyataan bahawa salah seorang kawan baik aku kt matrik dah meninggal. 


Muhammad Izzat bin Ahmad. 
waktu first time aku masuk matrik, sem 1 mmng x bercakap sgt dgn izzat nie.
dia pendiam, bnyk buat keje sendiri je.

time kelas ping pong aku ingat lagi, dia boleh pulak hentam bola ping pong kat kepala aku.
hujung sem 1 baru aku bnyk bercakap jugak dgn dia sbb dia masuk kakom.
dia wakil bola tampar, a very good player, kesayangan KJPP nie.

kenangan di kolej matrikulasi kedah bersama hafifi dan arwah izzat

bila habis kakom, masuk sem 2 baru rapat dgn dia.
sbb kitaorg saling mengejek2 pasal kenangan kat kakom. masing2 x dapat medal.
asyik nak drop group yg habis game awal. 

lepas tu barulah aku, meng, adib, fifi, amir ngn izzat jadi rapat. tiap2 petang kalau free mesti pergi makan sama2 kat kafe A. kalau x de plan pape akan pegi lepak sama2, kalau rasa malas, escape kelas sama2. 

kalau aku yang baru rapat dgn dia berapa bulan pon dah sedih gila, apatah lagi kawan2 dia yang kenal dia dari kecik, family dia lagi. :'(

macam2 kenangan dgn si izzat nie.

antaranyer,

-pernah tampar izzat sbb dia ejek aku. (sorry izzat) :'(
- aku ngn fifi usik dia sbb dia x dpt medal time sukan melaka
- main bola tampar sama2, walaupon aku kurang suka dan selalunyer duk tepi jadi penonton setia
- makan kat kafe B or A and buat lawak bodoh pasal macam2
- time pg A famosa resot, tiup api ngn dia ngn fifi sampai hitam muka.
- bakar ayam sama2.
- dia semangat nak reka lagu thong hua kat handset ammar sbb nak menunjuk kat aku. 
- outing tgk cerita Oz the Great.
- pinjam homework maths dia, tiru kaw2 

BANYAK lagi perkara pasal dia. 
sbb izzat baik, x pernah marah, penyabar, cool je, kalau aku nak marah pon, dia akan tahan kata sabar fanit.
aktif, suka tido, bnyklah perkara positif pasal dia yang x dpt aku lupa. 

kata orang, mereka yang baik nie akan pergi dulu. 




Apek penah cakap kat aku, 
izzat nie pandai tapi dia malas. dia genius. 
mmng betul pon apa apek ckp,
sbb ad sekali time kelas maths, sir hamzan xde, 
lepas tu kami kena buat soalan pasal permutation kot kalau x silap, 
suma org x ley nak selesaikan soalan tu, izzat je yg mampu buat.
mmng pandai pon dia. ketua kumbe maths aku kot.. :)



takziah buat keluarga arwah dan sepupu arwah. harap dapat tabahkan hati dan kuatkan semangat. 



Rest in Peace ,

Muhammad Izzat bin Ahmad
Praesto S11P5. Malacca Volleyball Team.
Malacca Matriculation College
2012/2013

a good friend will never die, he will always remain in our memories forever. :')










Tengs for reading Peeps :)

No comments:

COPYRIGHT@segala yang ditulis adalah hak milik Mizsaxes-diary.blogspot