matriculation life part 2.



hi hi. akhirnya diriku kembali utk cerita part 2. wahahahahaa.
sebenarnyer mcm malas. tapi bila pkir balik, nak jugak share2 cerita pasal matrik nie, and help juniors secara x langsung utk phm matrik life nie. sbb dulu2 aku pon cmtu, bila dpt je tawaran masuk matrik, melopong bengap sendirian sbb x tawu life kt matrik cmne, blaja ap, mkn ap, mmng musykil abes, smpai aku msj sume senior2 aku yg dok matrik, tp harem x berbalas sbb sume pon busy final exam. nasib baik lah time tu ad sorang senior aku update pasal blog pasal matrik life.

so time tu. aku mmng dah niat nak update blog nie, walaupon x bnyak membantu, tapi boleh mmberi gambaran life matrik nie pada certain org yg x tawu pape langsung.

okayy, adik2 sekalian. pastikan waktu first day korang dtg nanti, bawak barang2 asas secukupnya okay?
barang2 merepek2 tu len kali boleh amek.

make sure

1. dokumen2 rasmi.
2. gambar
3. baju 2 secukupnyer
4. baldi dan barang2 toilet
5. selipar, sandal kasut bla3
6. buku2 rujukan f5 kalau masih ada

err. itu je yg mampu engt buat masa nie
tapi kalau budak asrama, maybe korang dah biasa, selalunye x kan tertinggal barang2 keperluan asas nie.

WALAUBAGAIMANAPUN.
utk pelajar perempuan yg akan masuk matrik melaka.
ini saranan aku,

bawak baju kurung yang original punya baju kurung. jgn baju kurung moden. x dibenarkan.
kalau matrik benarkan pon , percayalah, lepas 3 bulan, diaorg akan kuat kuasa x bg pemakaian baju kurung moden. sebab nya, budak2 pompuan suka bergaya sakan, baju, kemain ketat lagi. =='


yang baju kat atas nie , baju kurung moden and ikot cutting body shape. 
mmng x boleh.
harap maklum. 
jgn terhegeh2 nak bawak pulak nanti .


tgk macam baju aku nie. xbergaya pon. simple mimple. 
okay, mari kita beralih ke topik lain.

pasal timetable kelas pulak.
utk matrik melaka, dan semenanjung. rasanye sama,, utk sabah sarawak,, x sure pulak.

start kelas dari pukul 8 sampai 1 tghari then pukul 2 sambung sampai 4 atau 5 ptg.
tapi itu bergantung pada modul apa anda amek. 
kalau akaun, sumpah bnyk waktu free. kadang2, mcm roomate aku, kelas start kol 8 sampai 1 then abes dah xde kelas. perghh. heaven gila.
tapi kalau modul sains especially modul 1, mmng harapan lah kalau nak waktu free.
mmng penuh. kalau ada pon, free sejam je kot.
mmng pack sgt. 
kenapa modul sains especially modul 1 pack sgt timetable dia??
sebab. 
utk subjek sains, kita ada amali, 
amali tu kena masuk lab, pakai lab coat, buat experiment. kalau korang amek modul 1, means korang ada 3 subjek sains. 6 jam utk lab shaja. belum kira kuliah dgn tutorial.
budak akaun mmng selamat sbb xde lab, ada kuliah and tutorial saja. nampak x perbezaan 6 jam di situ?
haaaa. tapi kita ada jugak kelas extra mcm dinamika, koku dan agama islam @moral.
koku tu bergantung pada cikgu korang, time aku, kelas kitaorg dpt ping pong. ade jugak kelas lain yg dpt kelab persatuan. so terima seadanya. 

selain tu, ada kelas dinamika. kelas nie akan mengajar kita adab2 and etika yang wujud dalam dunia nie
mcm adab makan, adab bercakap, cara berpakaian.. paham2 je la ea.

kelas agama islam @moral, mmng x perlu terangkan. 
aku boleh terang moral saja, sbb aku mmng x amek kelas agama islam. 
kelas moral kena buat pembentangan bla2, agk bosan, just bear with it. okay?
kena buat lawatan jugak utk kolej melaka. kolej lain x tawu. kelas kitaorg melawat melaka je. 
mcm gmbr kat bawah nie. kenangan lawatan. 





next entry, aku akan merepek pasal KAKOM pulak. dan lain2, 

SO.
stay tune :)


Tengs for reading Peeps :)

No comments:

COPYRIGHT@segala yang ditulis adalah hak milik Mizsaxes-diary.blogspot